Vahvista sosiaalisen median osaamistasi kätevästi etänä maksuttomien tietoiskujen avulla!

26.4.2022

Tietoiskujen sarja vahvistamaan yritysten some-osaamista

Kevään ja kesän 2022 aikana yrityksille ja muille organisaatioille on tarjolla noin 30–60 minuutin pituisia tietoiskuja, joissa pureudutaan internetin ja sosiaalisen median (somen) mahdollisuuksiin markkinoinnissa. Tietoiskut järjestetään etänä ja ne sisältävät vaihtelevasti asiantuntijoiden puheenvuoroja ja pk-yritysten kokemuksia sosiaalisesta mediasta. Kuulet hyväksi havaittuja käytäntöjä ja opit hyödyntämään esityksen teemoja myös yrityksesi arjessa. Voit osallistua kaikkiin tai vain yhteen tietoiskuun.

Tietoiskuista hyötyvät erityisesti yritykset ja organisaatiot, joissa sosiaalisen median ymmärrys on vielä perusteiden tasolla, mutta niistä on apua kaikille somen mahdollisuuksista kiinnostuneille. Koulutukset on suunnattu erityisesti pk-yritysten johdolle, HR:lle ja muille avainhenkilöille.

Katso jo pidettyjen tietoiskujen tallenteet täältä. Seuraa viestintäämme myös tulevaisuudessa, sillä tietoiskuille on luvassa jatkoa syksyllä 2022.

Kevään tietoiskut koostuivat neljästä erillisestä kerrasta:

5.5. Työnantajamielikuva

• Katso tietoiskun tallenne täältä

• Onko tavoitteenasi houkutteleva työnantajamielikuva? Ota haltuun perusteet, joilla rakennat hyvän mielikuvan työmarkkinoilla!

• Asiantuntijana toimiva Lauri Vaisto vetää Duunitorin strategisen konsultoinnin palveluja ja tekee yhteistyötä Suomen suurimpien työnantajien kanssa. Laurin erityisalaa ovat bränditutkimus, viestinnän ja markkinoinnin konseptointi sekä johtajuuden rooli kestävän työntekijäkokemuksen rakentumisessa.

19.5. Facebook yritysmielikuvan tukena

• Katso tietoiskun tallenne täältä

• Pienetkin yritykset voivat rakentaa yritysmielikuvaa hyödyntäen apuna Facebookia. Tule mukaan kuulemaan, miten saat Facebookista toimivan työkalun organisaatiosi some-tekemiseen.

• Mainostoimisto Kind Companyn toimitusjohtaja Milla Monola perehdyttää kuulijat Facebookin mahdollisuuksiin. Kind Company tarjoaa yrityksille strategista konsultointia markkinoinnin kehittämiseen ja toimii myös ELY-keskuksen yhteistyökumppanina.

2.6. Case: Onnistuneen digimarkkinoinnin perusteet

• Katso tietoiskun tallenne täältä

• Tutustumme toimenpiteisiin, joiden avulla Närpiön Vihannes sai aloitettua tehokkaan digimarkkinoinnin.

• Asiakkuuspäällikkö Andy Prinkkilä Mainostoimisto Kind Companystä kertoo, miten Närpiön Vihannes on lyhyessä ajassa nostanut tunnettuutensa valtakunnalliselle tasolle aloittamalla somemarkkinoinnin. Pääsemme kuulemaan, mistä lähtökohdista Närpiön Vihanneksessa lähdettiin liikkeelle, sekä millaisia tuloksia uusilla markkinoinnin toimenpiteillä on saavutettu.

16.6. Some-video yrityksen käytössä

• Katso tietoiskun tallenne täältä

• Tietoisku on matalan kynnyksen esitys siitä, miten voit itse tehdä laadukkaan videon yrityksesi some-markkinointia varten. Käymme läpi kaikki videon tekemiseen tarvittavat tiedot ja välineet. Voit nostaa yrityksesi markkinoinnin tasoa, saada uusia asiakkaita sekä kohentaa brändiäsi ja yritykseesi liittyvää mielikuvaa. Itse tehty video on persoonallinen ja oikein tehtynä hyvälaatuinen – ja ilmainen.

• Tietoiskun vetäjä Markus Rytinki työskentelee projektitutkijana Oulun yliopistossa. Hän on aiemmin toiminut tutkimusryhmänsä viestintävastaavana ja Bätte Folk -musiikkifestivaalin markkinointitiimin jäsenenä. Videoalaa Markus on opiskellut The London Institutessa. Lisäksi hän on ohjannut lukuisia musiikkivideoita ja tuottanut lyhytelokuvan.

Lisätietoja:

Virpi Itävaara
Viestintäasiantuntija, Kauhajoen kaupunki
virpi.itavaara(a)kauhajoki.fi

Airi Rummukainen
Projektipäällikkö, Kurikan kaupunki
airi.rummukainen(a)kurikka.fi
044 5502901

Tietoiskut ovat osa SEUTUKAUPUNKIrekry-hanketta, jonka tavoitteena on tukea seutukuapunkien kansainvälisiä rekrytointeja ja kehittää rekrytointivalmiuksia. Hanketta toteutetaan tiiviissä yhteistyössä ELY-keskusten, TE-toimistojen, työ- ja elinkeinoministeriön sekä erilaisten valtakunnallisten ja alueellisten kv-rekrytointeja edistävien hankkeiden kanssa.