5.5.2023

SeutuAKKE-hankkeiden päätöstilaisuus 15.-16.5.2023

SeutuAKKE-hankkeiden päätöstilaisuus järjestetään Kristiinankaupungissa 15.–.16.5.2023   Tilaisuuteen kuuluu striimattava päätösseminaari 16.5. klo 9–11, johon kaikki seutukaupunkien osaavan työvoiman saatavuudesta kiinnostuneet ovat tervetulleita kuulolle.

Ohjelma:

15.5.2023  Tervetulotilaisuus klo 16 alkaen

16.5.2023

Yhteinen aamiainen klo 7-8, Eleonora Bed&Breakfast, Läntinen Pitkäkatu 15, Kristiinankaupunki

Päätösseminaari klo 9-15, Kristiinankaupungin kaupungintalo, Aitakatu 1, Kristiinankaupunki

Osaavaa työvoimaa seutukaupunkeihin -seminaari (hybridi) klo 9-11

Avaussanat: Anna-Kaisa Pusa, Kurikan kaupunginjohtaja/seutukaupunkiverkoston pj.

Mitkä ovat tulevaisuuden haasteet seutukaupungeissa ja millaisia ratkaisukeinoja niihin on?

Janne Antikainen, kehitysjohtaja, Aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI/FCG

Miltä koulutuksen tulevaisuus näyttää seutukaupungeissa? Millaisten muutosten edessä olemme?

Teeman avaus: Antti Lahti, kuntayhtymäjohtaja, SASKY koulutuskuntayhtymä

Miten kansainvälisten rekrytointien onnistumista parhaiten edistetään julkisten ja yksityisten

toimijoiden yhteistyöllä?

Teeman avaus: Timo Karkola, ammattikasvatusneuvos, Kuntaliiton selvityshenkilö

Seutukaupunkien veto- ja pitovoima

Teeman avaus: Angelique Irjala, toimitusjohtaja, Kristiinankaupungin elinkeinokeskus

Lounas klo 11-12 Ravintola Gastro, Itäinenpitkäkatu 51D

Hankkeiden yhteistyöskentelyä klo 12–15 Hankkeiden loppuajan toimenpiteet. Tulosten levittäminen. Millä tavalla seutukaupunkien yhteistyötä voidaan jatkaa hankkeiden jälkeen?

Lämpimästi tervetuloa!