29.1.2023

Tapahtumat eivät tule itsestään

Kurikan lukio ja Sedu järjestivät yhteistyössä Kurikan kaupungin kanssa Rekrymessut Kurikan Kampuksella 27.1.2023. Tapahtumaan oli kutsuttu kaikki kurikkalaiset toisen asteen opiskelijat Jalasjärven, Jurvan ja Kurikan oppilaitoksista. Tilaisuus oli avoin myös alueen työnhakijoille. Tilaisuuteen ilmoittautui lähes 30 näytteilleasettajaa.

Taustatyötä ja viestintää tekivät mm. opettajat kertoessaan tapahtumasta opiskelijoille, koulujen rehtorit, kaupungin johto, yrityksiin kontakteissa olevat henkilöt, kaupungin viestintätiimi, tapahtumaan ilmoittautuneet yritykset ja puskaradiona opiskelijat, vanhemmat, lehdistö ja muut tahot.

Kurikan kampus on hieno tapahtumapaikka. Tapahtumaa järjestänyt ydintiimi on kokoontunut useamman kerran ja edistänyt tapahtumaa: koulutuspäällikkö Veli-Pekka Göös Sedu, opinto-ohjaaja Timo Vainionpää Sedu, vs. rehtori Päivi Siltala-Keinänen Kurikan lukio, yritysasiantuntija Anne Bäckström Kurikan kaupunki, työllisyyskoordinaattori Markus Blommendahl TE-palvelut, vahtimestari Janne Pulkkinen Sedu ja maahanmuuttokoordinaattori Mirva Pirneskoski Wellcome2EP –hanke. Rekryjen suunnittelussa ja toteutuksessa on mukana myös mm. yritysasiantuntija Timo Orhanen Kurikan kaupungilta ja hankekoordinaattori Reetta Yli-Hynnilä Kurikan kaupunki ja mukana tiimissä myös SEUTUKAUPUNKIrekryn projektipäällikkö Airi Rummukainen.

Onneksi tapahtumalle oli jo muutaman vuoden takaisesta tapahtumasta kokemus ja malli. Jonkun ja joidenkin tulee kuitenkin olla ensin ohjaksissa, jotta jotain tapahtuu.