25.1.2023

Kokemusten jakamista Kankaanpään kokouksessa

Viime viikolla Ketterää osaamista -hanke piti kolmen päivän hankekokouskimaraa Kankaanpään Sataedulla. Paikalla on oppilaitosten ja kehitysyhtiöiden hanketoimijat ympäri Suomea.

Kokouksessa kuultiin vierailevien puhujien kertomana seutukaupungin ja sen ympäristön työelämätoimijoiden hyvästä yhteistyöstä Pohjois-Satakunnassa. Kaupungin edustaja kertoi alueen työelämärakenteesta ja muun muassa Ukrainalaisten pakolaisten tilanteesta. Ukrainalaisia Kankaanpäässä on jo liki 400. TE-toimisto raotti myös hieman 2024 tulevia TE-palvelujen muutoksia ja lukio esitteli Kankaanpäässä pitkälle kehittynyttä toteutusmallia toisen asteen kaksoistutkinnossa. Myös väyläopintojen kokemuksia esiteltiin. Kokoukseen osallistuvat tutustuivat oppilaitoksessa samanaikaisesti olleeseen Taitaja9-aluekarsintakilpailuun ja muuhun Taitaja-toimintaan.

Myös yritysvierailuilla kuultiin ja nähtiin alueen innovatiivisia tuotteita ja yhteistyönä kehitettyjä työllistämismalleja niin kantasuomalaisille kuin Ukrainalaisille ja muille kansainvälisille tekijöille.

Ketterää osaamista -hanke on osa Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen (AKKE) -hankekokonaisuutta.