Risteys-rekrytapahtumassa oli paikalla korkeakouluja esittelemässä koulutustarjontaansa. Tapahtuma järjestettiin korkeakoulujen yhteishakuaikana.

24.3.2023

"Asenne on tärkein."

Koulutuskeskus Brahessa järjestetyssä rekrytapahtumassa kaikki yritykset korostivat asenteen merkitystä työnhaussa.

– Tärkeintä työnhakijalla on asenne, painottivat SOL:n , NJC:n, Go-On Raahen ja monen muun yrityksen edustajat Koulutuskeskus Brahessa järjestetyssä Risteys-rekrytapahtumassa.

Tapahtuma järjestettiin tiistaina 21.3. Raahessa Koulutuskeskus Brahen Tervahvonkadun toimipaikassa. Tapahtumassa opiskelijoilla ja työnhakijoilla oli mahdollisuus tutustua työ- ja opiskelumahdollisuuksiin. Mukana tapahtumassa oli eri alojen yrityksiä, toisen asteen oppilaitoksia ja korkeakouluja.

Tapahtumassa oli myös CV-klinikka, jossa sai käydä hakemassa vinkit työnhakuun tai CV:n tekemiseen. CV-klinkikalla pystyi otattamaan itsestään CV-kuvan, jos sellainen sattui vielä puuttumaan.

Rekrytapahtuma onnistui houkuttelemaan mukavan määrän kävijöitä liikkeelle. Myös seudulla asuvia kansainvälisiä työnhakijoita oli liikkeellä. Koulutuskeskus Brahen opiskelijoille omissa tiloissa järjestetty tapahtuma oli helposti lähestyttävä.

Tapahtuman juonsi Koulutuskeskus Brahen ravintola- ja catering-alan opiskelija Julius Nordström, joka kiersi messupisteillä haastattelemassa esittelijöitä. Nordström on valmistunut viime keväänä Brahesta pelialalta, ja nyt hän opiskelee toista tutkintoa ravintola-ja catering-alalta. Ala tuntuu hänestä omalta, ja sosiaalisena ja asiakaspalveluhenkisenä persoonana hän on elementissään saadessaan palvella asiakkaita ravintolaympäristössä.

Nordström suosittelee Brahea ja ravintola-alaa.

– Minäkin olen täällä opiskelemassa, ja täällä on aivan mahtavaa!

Seuraavia rekrymessuja Koulutuskeskus Brahessa suunnitellaan jo syksylle, sillä tällaisilla tapahtumille on selkeästi tilausta.

Tapahtuman järjestivät yhteistyössä Koulutuskeskus Brahe, Kajaanin ammattikorkeakoulu sekä Raahen seudun kehitys.

Julius Nordstöm haastattelee SSAB:n edustajia.

Anna Koskela ja Heidi Leppäkari kertoivat Go-On Raahen kautta tarjolla olevista työpaikoista.