Houkuttelevin työpaikka -kilpailu järjestetään 1.-30.4.2023 ympäri Suomea eri seutukaupungeissa. Kilpailu on avoin seutukaupunkien yrityksille koosta riippumatta, mutta toimialat saattavat vaihdella kaupungeittain.

1.3.2023

Osallistu Houkuttelevin työpaikka -kilpailuun!

Tee julkaisu sosiaaliseen mediaan ja kerro miksi teidän yrityksenne on mahtava työpaikka.

Houkuttelevin työpaikka -kilpailu on avoin seutukaupunkien yrityksille. Se tuo yrityksellenne näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja tarjoaa mahdollisuuden vahvistaa positiivista kuvaa työnantajana. Kilpailu järjestetään huhtikuun 2023 aikana ympäri Suomea eri seutukaupungeissa. Jokainen kaupunki valitsee oman alueensa voittajan.

Kilpailun ohjeet ja säännöt

Houkuttelevin työpaikka -kilpailuun osallistuminen on helppoa: Tehkää yrityksenne Facebook- ja/tai Instagram-tilillä päivitys, joka kertoo miksi teidän yrityksessänne on mukava olla töissä. Esimerkiksi hauskat hetket, työtilannekuvat sekä henkilö- ja maahanmuuttajatarinat työpaikaltanne ovat tervetulleita.

Päivitys saa sisältää videota, kuvaa ja tekstiä. Käytä julkaisun yhteydessä ainakin seuraavia hashtageja: #HoukuttelevinTyöpaikka ja #Kaupunkisi nimi (esim. #Kurikka, #Kauhajoki, #Salo).

Tämän leikkimielisen kilpailun kriteereinä käytetään esim. julkaisun saamien reaktioiden määrää suhteessa seuraajien määrään. Video, hyvin kirjoitettu teksti ja monimuotoisuus julkaisussa vaikuttavat positiivisesti pistemäärään.

Tarkistathan oman kaupunkisi yksilölliset toimialat ja ohjeet vielä kaupungin sivuilta.

Kilpailussa mukana olevat kaupungit

Lisätietoa ja yhteystiedot

Jokaisella alueella on oma tuomaristonsa, joka valitsee kilpailun osallistujista alueensa Houkuttelevimman työpaikan. Palkitsemisen ajankohta saattaa vaihdella paikkakunnittain. Katso tarkemmat ohjeet oman kaupunkisi sivuilta.

Kilpailu pohjautuu Pietarsaaressa ja Kristiinankaupungissa marraskuussa 2022 järjestettyyn Most Attractive Place to Work -kilpailuun

Kilpailun koordinointi:

Airi Rummukainen
Projektipäällikkö, Kurikan kaupunki
airi.rummukainen(a)kurikka.fi

Virpi Itävaara
Viestinnän asiantuntija, Kauhajoen kaupunki
virpi.itavaara(a)kauhajoki.fi
040 515 8275

Houkuttelevin työpaikka on osa SEUTUKAUPUNKIrekry-hanketta, jonka tavoitteena on tukea seutukaupunkien kansainvälisiä rekrytointeja ja kehittää rekrytointivalmiuksia. Hanketta toteutetaan tiiviissä yhteistyössä ELY-keskusten, TE-toimistojen, työ- ja elinkeinoministeriön sekä erilaisten valtakunnallisten ja alueellisten kv-rekrytointeja edistävien hankkeiden kanssa. Hankkeen rahoittajana toimii Etelä-Pohjanmaan liitto.